Wegańska jaglanka z jabłkiem i rozmarynem

 

Zainspirowana ostatnimi kulinarnymi wojażami po Trójmieście i rozbudzonym potwierdzeniem, że rozmaryn jest jednym z tych składników, do których mam absolutną słabość, zmajstrowałam śniadanie. Wegańskie, o wyczuwalnym aromacie, niezbyt przesłodzone, ultrazdrowe i pożywne.

Ta jaglanka trafi w serca osób, którzy nie boją się mieszać koktajli z zielonymi dodatkami, soków z pietruszką, truskawek z bazylią, czy karmelu z solą. Jeśli należycie do tych osób, ta kombinacja może okazać się śniadaniowym hitem.

Wegańska jaglanka z jabłkiem i rozmarynem

Składniki:

  • 30 g (3 łyżki) kaszy jaglanej
  • 200 ml mleka roślinnego (ja używam sojowe waniliowe)
  • 2 łyżeczki ksylitolu lub erytrytolu
  • 1 średniej wielkości dojrzałe i słodkie jabłko
  • Ok. 4 cm gałązki świeżego rozmarynu

Sposób przyrządzania:

Ugotuj kaszę wg własnego sposobu (ja ją najpierw przepłukuję, a następnie gotuję w czystej wodzie ok. 8 minut, aż wchłonie cały płyn).

W osobnym rondelku podgrzej mleko roślinne ze słodzikiem i gałązką rozmarynu. Aromatyczną miksturę wlej do ugotowanej kaszy, dodaj pokrojone w kosteczkę jabłka.

Gotuj przez kilka minut, aż jabłka nieco zmiękną. Przełóż do miseczki.
Jaglankę można posypać orzechami włoskimi lub laskowymi.

Smacznego!


4 thoughts on “Wegańska jaglanka z jabłkiem i rozmarynem”

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *