Wegański budyń jaglany z bananem

Są takie posiłki, które smakują, ale nadają się do kategorii „brzydkie”. Niewdzięczne w fotografowaniu, wyjątkowo nieurodziwe. Pierwsze wrażenie można klasyfikować do nieapetycznych papek, jednak smak potrafi wywołać uczucie wstydu i wyrzutów sumienia. Że znów pokierowaliśmy się pierwszym osądem. Takie posiłki to zazwyczaj śniadania, szczególnie to zmiksowane.
Ten budyń w pierwszej chwili przypomina bardziej szpitalny kleik lub klej do tapet. Oczywiście, można go podrasować, udekorować lub zalać niewyobrażalną ilością syropu klonowego, miodu czy melasy. Ale po co? Jest pyszny w swojej prostocie. Wstawiam ten przepis szczególnie dla tych, którzy wciąż jeszcze zaprzyjaźniają się z kaszą jaglaną i dla tych, którzy potrzebują szybkiego lecz treściwego śniadania.
 
Proszę, częstujcie się z tej prostoty.
 

Wegański budyń jaglany z bananem

 

Składniki (1 porcja):

  • 3 łyżki kaszy jaglanej
  • 200 ml mleka roślinnego (u mnie orkiszowo-migdałowe lub sojowe)
  • 1 banan
  • garść dodatkowych owoców (np. mrożone maliny, truskawki, jagody)

 

Sposób przyrządzania:

Kaszę jaglaną uprażyć, a następnie przepłukać. Zalać wodą (ciutkę ponad poziom) i gotować na średnim ogniu, aż wchłonie cały płyn. Następnie wlać mleko i jeszcze chwilę gotować, aby kasza nabrała miękkości. 
Dodać pokrojonego, dojrzałego banana i zblendować na papkę. 
Na wierzch dodać owoce.
 
Smacznego!


2 thoughts on “Wegański budyń jaglany z bananem”

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *